Mardrömsnatt

 Vilken natt! Eller ja den är ju inte riktigt över ännu för klockan är 05.32. 

Gick och la mig och somnade runt 23.30. Väntade på vår diskmaskin som är så långsam! Men till slut kom jag upp till sängen och kunde äntligen få sova. 

Vid typ 02 vaknade Gabriel. Och han var klarvaken. Han låg vaken i minst två timmar. Jag har ingen aning. När klockan blev 04 orkade jag inte mer. Jag var så trött. Jag hörde honom inte i babymonitorn så jag slappnade av och inväntade min egna sömn. Vid 4.45 hade den inte kommit men direkt efter så fick jag äntligen sova. Eller ja de tror jag i alla fall för helt plötsligt var klockan 05.10 och Mikael va istället vaken. Med andra ord sov jag knappt 20 minuter. 

Tänkte byta på honom i sovrummet så hans skrik inte väckte Gabriel (om han nu somnat) men han tjöt till inne på sitt rum redan när jag kom upp med maten till Mikael. Dessutom hade han bajsat igen så jag va tvungen att byta på toan. Sen fick han mat. Nu inväntar jag att han ska somna, men han gör så mycket ljud ifrån sig - suckar, suttar på händer, jollrar. Egentligen kan jag lika gärna gå ner och lägga mig obekvämt i soffan, jag får kanske sova 10 minuter då innan någon av dom väcker mig igen. 

Så idag tisdag blir ju spännande. Kommer jag ens vara vaken? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag