Dop och att inte stressa

 Här tänkte jag uppdatera er om veckan som varit, jag har ju inte skrivit och enligt mig finns det en ganska bra anledning till detta. Vi hade nämligen dop för Mikael igår. 

Till detta dop hade vi bokat församlingsgården. När Gabriel döptes kunde vi inte de på grund av pandemin. Men denna gång valde vi som sagt att hålla oss i lokalen. 

Jag ska dock inte berätta dom dopet, utan bara nämna att anledningen till att jag inte skrivit är för att jag inte ville känna mig stressad inför allt som ska göras. Nu blev det ju dock inte lika stressigt på ett sätt, jag behövde ju faktiskt inte städa hemma!

Tack vare att vi hyrde församlingsgården, slapp vi städandet. Och vårt hus är i halvt kaos just nu. Så inget städande hemma, bara fixa med maten och allt sådant. Så smidigt egentligen. Men jag vet själv att jag alltid känner mig stressad när de väl närmar sig, så därför har jag inte tagit mig tiden att uppdatera här, snarare tagit pauser för mig själv för att inte känna panik. Ganska bra va? 

Förhoppningen är att jag under veckan ska uppdatera kring hur dopet var och lite sådant, men jag lovar inget. Det har varit tungt i huvudet, Jonas har börjat jobba så jag har mycket tid själv med barnen och jag är ofta trött. Men jag ska göra mitt bästa. 

Här bjuder jag på en bild från förmiddagen när jag tog en promenad i det fantastiska vädret.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag