Bädda rent

 I vårt hus bäddar vi rent när det är ny månad som börjar. Vi ska bädda rent den 1:a varje gång, men nu slarvade vi och bytte idag som först. Hur ofta bäddar ni rent? Jag har läst så mycket olika rön kring detta - under sommaren ska man byta varannan vecka för att man är mer bar om kroppen och har på så vis mer på huden när man lägger sig. Och på vintern ska man då bädda rent en gång i månaden för då har man mer kläder på sig och drar inte med lika mycket till sängen. Men om detta stämmer vet jag inte. Vi bäddar rent minst en gång i månaden i alla fall. 

Ni minns kanske att vi firade ettåring bröllopsdag för drygt en månad sen? Jag gav ju Jonas en present och eftersom ett år är bomullsbröllop, passade jag på att köpa något vi båda är i behov av och det är sängkläder. Nu är ju detta inte rent bomull, men tanken är ändå att det går på det temat. Självklart gick jag inte in på IKEA och köpte dessa utan jag beställde med våra namn på! Hur snyggt blev det inte?! Nu får ni tänka bort alla rynkor och sådant, men de viker ju det så himla bra så det blir ju veck som kommer existera i veckor framöver. 

Jag fick ta bilderna hyfsat snabbt eftersom vi hade med oss den minsta killen upp medan vi bytte sängkläder. Inte heller täckena ligger på bild men dom är bara helt grå utan våra namn. Vi la inte med dom eftersom Jonas kör med täcke och jag kör endast med påslakan fortfarande. Jag blir ju så varm så jag kör gärna utan. Men jag blev sjukt nöjd, för jag valde ju bara grå eftersom det andra var vit och det kan vi absolut inte ha. Men det passade både till huvudgaveln och till dom örngott vi har till våra långa kuddar. Så helnöjd blev jag ändå! 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag