Svår natt

 Inatt he det inte varit roligt för någon i familjen, kanske för Jonas som inte varit hemma. Lucas har nog inte reagerar heller. Men vi andra tre har haft det lite jobbigt. 

Jag gick och la mig strax innan 23. Skulle kolla Facebook och lite innan jag somnade. Två timmar senare hade jag inte somnat eftersom Mikael bökade runt. Till slut fick han en flaska och sen somnade han. Men inte ens två timmar senare vaknade Gabriel med ett illtjut. Men snart lugnade han ner sig. Inte ens en timme senare började Mikael igen. Så jag är verkligen en zombie idag. Inte många timmars sömn men sådant är ju småbarnslivet. Anledningen till att jag är så trött är ju för att man är van vid att barnen sover 5-7 timmar i sträck så en annan får sova en hel del. Nu när jag inte ens sovit fyra timmar, och definitivt inte sammanhängande, ja då blir det ju kaos i min hjärna. 

Och som alltid börjar man tänka på allt man skulle göra. Jag skulle tränat idag men de blev de ju inte. När Jonas vaknar är tanken att jag ska ställa mig att slipa i Lucas nya rum så jag förhoppningsvis kan börja måla där i helgen. Eftersom det ”bara” är väggarna som ska målas, kan Lucas kanske flytta ner i nästa vecka. Sen ikväll är det babykväll på lekia. Jonas och jag ska såklart dit. Vi har ett par smågrejer att handla och det är kampanj på allt som är till baby, så vi kan förhoppningsvis göra ett klipp eller två. 

Frågan är om jag kommer orka detta? Jag får väl överkonsumera kaffe under dagen så går de kanske. 

Nu har Mikael i all fall somnat och jag hoppas för hans skull att han sover en timme till. Han behöver de efter denna oroliga natt. Gabriel sitter här bredvid och myser i soffan. Älskar att han blivit så gosig!

Jag tror att Mikael sover så dåligt nu för han utvecklas så mycket! Han vill vända runt men lyckas inte än så det är stor frustration. Att han dessutom får testa på fast föda gör ju att det är lite spännande grejer som händer.

 

Gabriel är lite förkyld så han påverkas av de och det är väl därför han vaknar. Men han är ändå glad på dagen, blir sen när vilan närmar sig som han kraschar. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag