Första boken

 Igår blev ju inte som planerat när jag inte fick sova. Men jag fick ändå en del gjort. Bland annat lyckades jag sätta mig och skriva lite i smågrabbarnas böcker. 

Denna boken hittade jag på nätet när jag kollade runt lite efter en till Gabriel. Jag fastande till slut för den här. Innehållsmässigt så är det plats för tankar innan förlossningen, hur vi berättade för andra, minnen från dopdagen, första julen och första födelsedagen.

 

Man kan dessutom fylla i tillväxten och andra härliga minnen som första tanden, första semestern och så vidare. Plats för bilder och små tankar från andra utöver oss i familjen. Så jag är supernöjd med dessa helt enkelt. 

Har ni valt att köpa sådana här böcker till era barn? Eller har ni andra små minnessaker ni väljer? Vad i så fall? 

Jag hade ju dessutom tänkt slipa i Lucas nya rum men de hann jag inte med. Vi behövde åka och handla. Hade Jonas promenerat med barnen till maxi, då kunde jag slipat. Men det kom jag på försent. För att jag ska kunna slipa måste ju Jonas ta båda barnen och det är inte lätt att handla med två barn själv. Dessutom har maxi ingen vagn som passar. Gabriel sitter ju på stolen som är inbyggd i vagnen, men Mikael får vi ju ta i babyskyddet och det tar ju upp hela vagnen. Så då måste vi åka båda två. Sen var det middag och efter det kom mor in och var med grabbarna medan vi åkte till Lekia och kollade lite. De hade babykväll och det betyder specialpriser. Vi köpte dock bara ett regnskydd, en mössa och leksaksbåtar. Vi tittade på en vagn också men vi har inte råd just nu. 

Både Jonas och jag vill byta ut vår enkelvagn. Vi behöver snart inte liggdelen mer och då känns den otymplig. Bättre då att sälja den och införskaffa en annan som är smidigare när man gällt ihop den. Vi tittade på en från britax römer som vi båda gillade. Den kan vi dessutom ha ihopfälld hemma så tar den mindre plats. Vi får väl se om vi behöver den längre fram, i mars brukar de ha en sådan här kväll igen, förhoppningsvis kan vi köpa den då istället. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag