Bakar bröd

 

Här sitter jag och bakar bröd, visst ser det ansträngande ut? Nej det gör det inte och det är inte ansträngande. Jag bakar ju såklart brödet från kokboken igen! Först blandar man ihop alla ingredienser, sen ska de jäsa i 30 minuter. Man viker degen och sen ska den jäsa i 30 minuter till. Ännu en gång viker man degen och låter den nu jäsa i 60 minuter. Man tar ut degen och viker den och jäser ännu en gång innan den till slut ska in i ugnen. Sen är de klart!

Inte jättesvårt och jag måste inte vara i köket hela tiden så jag hinner göra mycket under dagen, det tycker jag är toppen! 

Ikväll blir det träning och förhoppningsvis kan jag måla lite i Lucas rum idag igen  har lite småsaker att måla. Jag plockar inte bort elementet och fönsterbrädan denna gång, så jag målar så gott det går runt allting, men det är lite krångligt. Som tur är kommer just denna väg inte vara helt synlig så de blir ändå. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag