Barnens utveckling

Jag är trött idag. Jag kände igår att jag håller på att bli sjuk. Men så kom jag på att jag har sovit dåligt de senaste nätterna, kanske behöver jag bara lite mer sömn? Så jag gick och la mig tidigare än vanligt, men som småbarnsmamma får man ju aldrig sova. 

Jag la mig och skulle precis sjunka ner så där skönt i sängen när Mikael vaknade. Det slutade med att jag fick ge honom en flaska för han var hungrig. Inte gett en flaska vid 23.00 på hur länge som helst! 

Mikael somnade och märkte inte ens när jag bytte från flaska till napp. Sen kunde jag äntligen somna. Dock vakande jag igen redan vid 04 för Mikael hade återigen vaknat och började runt. Nu när han försöker vända sig hela tiden när han är vaken, kommer han inte till ro. Jag har ett svagt minne av att Gabriel hade de likadant denna period i hans tid. 

Att Mikael vaknar kan också bero på att han numera får smaka på mer fast mat. Till frukost får han numera gröt. Han äter en halv portion med katrinplommonpuré och jag vågar inte ge honom mer. Så jag vet inte om han blir helt mätt. Han börjar alltid gnälla när vi är klara men då fler jag lyfter upp honom är han nöjd. Så gnäller han för att han är hungrig, eller för att han inte orkar sitta upp mer?

På kvällen får han även smaka potatis- och majspuré. Här vet jag heller inte hur mycket han ska få så han vaknade säkert av att han var hungrig. 

Gabriel blev igår 20 månader. Min stora lilla kille! Igår låg vi i soffan tillsammans och myste. Han har kommit in i en rejäl period av att mysa. Jag klagar verkligen inte. Det är fortfarande fullt ös, men han lugnar ofta ner sig och bara är. 

Han fick nya skor igår och det var läskigt. Istället för en sneaker är det nu en känga så ett lite högre skaft. Vilket är jätteläskigt! Så vi får testa ett par gånger inne innan vi går ut. 



Morgonhäng i soffan. Så här lugn brukar han verkligen inte vara så det är så skönt att ta de lugnt bör jag är så trött. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag