Måndag morgon

 Måndag och veckan har börjat! Trots att jag inte somnade förrän klockan 02, har jag redan hunnit med mycket. 

Lite tjafs med Lucas i vanlig ordning, det är ju inte morgon om inte han ska gnälla. Det är alltid värre måndagen efter pappahelg men det blir alltid tjafs helt enkelt. 

Mikael vaknade strax innan jag väckte Lucas så jag matade honom medan Lucas låg i sängen och försökte vakna. När han väl kom ner var klockan så mycket så han skulle inte hinna äta gröt innan skolan. 

Gladfis!

Nästan samtidigt som Lucas var klar, vaknade Gabriel. På ett sätt är det rätt skönt att grabbarna inte vaknar samtidigt. Det blir väldigt jobbigt att hinna med Lucas och sen två blöjbarn samtidigt. Men å andra sidan blir frukoststunden otroligt lång. Först ge Mikael en flaska, sen ska Lucas ha frukost och efter det mata Gabriel med hans gröt. Idag tog frukosten nästan 2 timmar…


Mackan i småbitar. Han har en fix idé att dra isär den och det kan ju vara bra. Åtminstone om bitarna hamnar i munnen istället för på golvet…

Men det är inte bara frukost som hunnits med. Innan Gabriel vaknade hann jag kasta ihop en deg som snart blir bröd. Jag gjorde första satsen igår och idag ska jag göra fyra till. Låter helt absurt men det går åt så lite jäst så det blir fem limpor på ett paket. Visst kan jag dela upp baket på några fler dagar men jag har tagit fram jästen från frysen så jag vill göra mig av med den snabbt.

Här skapas magi, eller ja degen jäser här i bunken.

Hade jag inte bakat idag, och hade det inte regnar, hade jag nog tagit en promenad när frukosten var klar. För Mikael skulle typ lägga sig när jag lyfte ner Gabriel från matstolen. Hade jag lagt/satt ner grabbarna i vagnen och gett mig ut, hade jag fått min motion, grabbarna luft och troligtvis hade Mikael sovit lite mer än 20 minuter. 

Dricker dagens första kopp kaffe. Jag dricker ju knappt kaffe längre men inser att jag behöver dricka lite för att få livet att gå ihop. Nu ett par dagar kommer jag nog dricka för mycket, men det är för att få hjälp att få klockan rätt i min kropp. 



Vad ska ni göra idag? 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag