Lördagsnöje

 Ojoj vilken dag! 

Grabbarna sov hela natten och så även jag. Kan säga att det var välbehövligt! Efter att alla ätit frukost fick jag ta tag i det jag ville idag - slipa. Jag slipade de absolut sista och sen tog kände jag mig klar. Dags att måla! Första tanken var att jag skulle måla en vägg vit för att testa en grej med olika färger. I såg dock att jag faktiskt inte orkade de med tanke på att Lucas kommer tröttna efter en tid (tror jag i alla fall). Plus att han aldrig skulle uppskatta tiden man lägger ner, han är mer ”vadå är det olika färger, vad menar du?” Han är inte färgblind men ibland undrar jag på riktigt…

Hur som helst, vi käkade lunch slappade och sen när barnen ätit mellis åkte vi till min favoritaffär (när det gäller budgetrenovering) RUSTA. Lucas får behålla en av färgerna han har i sitt nuvarande rum - ljusblå. Sen byter vi den mörkare till en ännu mörkare. Han vet dock inte om detta ännu så vi får se vad han säger sen. 

Vi tog med middag hem (pizza) och sen blev det vad för Gabriel. Vi spelade ett par matcher fortnite med Lucas men jag får panik. Det är så sjukt tråkigt just nu så jag vägrar. Men Jonas fortsatte spela med honom och jag fick den härliga idén att jag kan lika gärna måla. 

Tre väggar är nu målade med den ljusblå färgen. Den fjärde ska som sagt bli mörkare. Det är lite pilligt eftersom listerna sitter kvar. Likaså element och sådant. Tills vidare får allt sådant ha kvar nuvarande färg, så får vi se hur vi gör längre fram. Likaså golvet får vara kvar. Ekonomin är ju som ni vet inte den bästa och jag vill inte hasta till något. Men färg på väggarna behövdes - det var två olika tapeter och en rosa/lila fondvägg. Dessutom massor av fläckar på väggarna så de va lika bra att måla alla helt enkelt. 

Jag har valt att inte grundmåla, alla väggarna är redan ljusa  lite nervös över den rosa/lila men jag har färg till många lager om de behövs  för självklart räckte hinken från förra målningen bara till en strykning, så jag har en hel hink till.

Nöjd att jag hunnit med så mycket, trodde inte jag skulle ta allt idag men så blev det. 

Vad har ni gjort en lördag som denna?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag