Långt blogguppehåll, dopplanering och söndagsnöjet

 Nu var det verkligen längesen jag uppdaterade er och det har faktiskt hänt en del här hemma. 

Jag kan i ärlighetens namn inte komma på varför jag inte uppdaterat här, men jag tror helt ärligt att jag har somnat innan jag hunnit! Som ni kanske märkt, uppdaterar jag när jag gått och lagt mig eller kanske till och med mitt i natten när jag inväntar att Gabriel ska somna om efter matning. Men det har inte skett nu. 

I måndags förra veckan hände nämligen det alla småbarnsföräldrar vill ska hända! Gabriel somnade strax runt 22 och sov till 05..! Han sov gott medan jag vaknade vid 04 och fattade ingenting. Sen låg jag vaken och bara väntade i princip. Sen har detta fenomen bara fortsatt - Gabriel har somnat vid 21.30-22, och sovit till 04-05, i helgen sov han ända till 07! Det har varit underbart. 

Natten till idag var det dock slut på det underbara. Klockan 03 vaknade han som vanligt. Ovanligt var dock att Jonas gick upp efter två sekunder, fixade flaska och matade. Jag tänkte ”what?!” Men jag säger ju inte nej så jag somnade bara några sekunder efter att jag hört Gabriel börja äta. Detta gjorde att jag utan problem kunde stiga upp idag och fixa allt för Lucas inför skolan, plus att jag hann både tvätta ansiktet och fixa mig samt borsta tänderna innan Gabriel vaknade igen. 

Men nu går jag långt i förväg. Jag ska ju berätta om veckan som varit. Egentligen finns det inte så mycket att berätta - listerna kom ner i Lucas rum och sen hände inget mer där för vi hade fullt upp med allt annat. På fredagen sen körde vi Lucas till hans pappa för en helhelg. Den första sen de började ha honom över en natt. Detta ledde i sin tur till att jag och Jonas åkte till Jönköping på lördagen. Vi handlade hem grejer till renoveringen samt presenter då min syster fyllde år förra veckan, samt att min systerdotter fyller om ett par veckor. 

Väl i Vetlanda igen köpte vi hem golvet till Lucas rum. Kalas på kvällen för syrran och sen slappade vi mest hela söndagen; eller var det då vi hämtade golvet? Jag minns inte. 

Lucas har fått en ny dosett. Eftersom han nu får en tablett på kvällen också, behövdes en dosett för flera tillfällen under samma dag. Så varje söndag är detta kvällsnöjet - att fylla på denna dosett inför kommande vecka  




I fredags ringde jag kyrkan om dop för Gabriel. Endast för att höra hur allt ligger till nu. Restriktionerna som råder är att man får endast vara åtta personer under själva ceremonin. Jättetråkigt men vi hoppas de öppnar upp för mer nu i nästa vecka. Det vore så mycket trevligare om alla fick vara med i kyrkan helt enkelt. 

Vi bokade kyrkan idag efter att under helgen varit i kontakt med nästan alla som vi tänkt bjuda. Vi kontaktade främst de vi vet jobbar på helgerna och som tillhör de ”viktigaste” det vill säga mor- och farföräldrar. Förhoppningsvis öppnar de upp så vi kan ta in fler, annars blir det en liten ceremoni. 

Idag har vi även köpt mer grejer till renoveringen - bockar, sparkar och färg. Jag tänkte att jag skulle göra ett eget inlägg om detta typ imorgon när jag hunnit ta bilder på allt vi inhandlat under helgen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag