En fullmatad vecka

Jag är så tacksam till er som följer mig här i bloggen. Det är ett under att ni hänger kvar, så sällan som jag uppdaterar. Jag har flera gånger under veckan tänkt tanken att ”nu ska jag uppdatera!” Men det slutar alltid med att jag glömmer det eller inte hinner. 

Men det har varit en riktigt bra vecka i alla fall. I måndags blev jag i princip klar med den sista spacklingen på ena väggen i Lucas rum. Jonas och jag handlade dessutom en drickakyl. Gladast blev Jonas eftersom han nu kan ha kall läsk på sitt kontor, jag såg den som ett nödvändigt ont inför dopet. Vi har många gäster och behöver kyla drickan någonstans. På detta sätt kan vi nu göra mer plats för mat i kylskåpet. 

I tisdags köpte jag nya blommor på torget. Men jag planterade dom inte förrän på torsdagen då jag dessutom blev klar med spacklingen på ännu en vägg. Den första väggen var ju jobbigast eftersom vi gjorde extraarbete. Nu kommer det förhoppningsvis gå fortare, även om vi inte hinner klart till dopet som jag hade hoppats. 

Jag har även hunnit börja slipa. Det gjorde jag igår lördag. Det är svårt att slipa i veckorna eftersom Jonas sover hela förmiddagen. Dessutom är det svårt att få tid på eftermiddagen då Lucas har aktiviteter tre kvällar och då funkar det inte. Så det får bli på helgen jag slipar. Eller en liten stund innan grabbarna lägger sig.

Jag skulle jobbat på en stund till igår men Emelie kom på spontant besök och det var definitivt trevligare.

Idag är det mors dag. Mor min ringde om fika hos dom så jag och grabbarna åkte ut med Jonas sov i för nattens pass. När vi kom hem, var Yazz och Halid ute och gick. Vi bjöd in dom och snackade lite skit innan jag tog med mig alla grabbarna i familjen till Pinchos. Mors dag - jag väljer middag. Tråkigt nog hade Jonas inte ”hjälpt” grabbarna med att köpa något till mig. Jag tycker det är lite tråkigt, jag uppskattar gärna en present eller två. För en gångs skull har jag till och med gett tips på vad jag önskar mig, men inget blev det. Så lite nedstämd blev jag allt. 

Så jag beställde hem lite grejer till mig själv nu ikväll, svenskt kosttillskott som har allt jag behöver för min träning och mitt välmående. Det blev en ny laddning med jordnötssmör, perfekt att ha på gröten. Sen köpte jag en ny vända med kollagen. Nya vitaminer dessutom så de jag har håller på att ta slut, samt en shaker till  jag har gnällt lite över att jag har två, tycker jag bara behöver en. Men jag inser ju mer och mer att jag behöver två eftersom jag de dagar jag tränar, dricker dels en shake före/under passet, och sedan en efter passet. Har jag dessutom en dag där jag måste ta en måltdsshake också, ja då behöver jag tre. Det är inte alltid man hinner diska ur dom direkt nuförtiden. 

Jag ska tillägga att jag dricker inte shakes hela dagarna. Före och under träning dricker jag BCAA för både vätskan och musklerna. Efteråt tar jag gärna en proteinshake eftersom jag i vanliga fall äter lite för lite protein under dagen. Måltidsshakern kan intas om det gått för långt mellan måltiden och träningen, men jag vill inte äta ett stort mål strax innan. Då är en shake perfekt för ett energipåslag så man orkar. 


Blommorna jag köpte på torget. Fråga mig inte vad de heter, jag bara köpte och planterade. 


Man måste ha munskydd vid slipning för jisses va dammigt det blir!


Älskade pojkar! Ni gör mig galen men jag älskar er över allt annat. 


Varm och trött idag. Jag älskar att sommarvärmen kommer men jag lider med Gabriel som inte njuter lika mycket som vi andra. 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag