Första presenten

 Igår ringde Emelie mig. Hon är en av de finaste människorna jag känner. I denna pandemi har vi inte hörts av jättemycket. Jag har varit trött och sliten, som ni vet, och Emelie har haft mycket på sin sida. Men de gånger vi hörs är det som att vi nyss pratat. 

Hon ringde som sagt igår för att se om vi var hemma. Hon hade hittat en perfekt present till oss och bebisen så hon hade inte kunnat låta bli att handla. Jag blev så rörd! Första presenten från någon, hittills har vi handlat allting själva. Hon frågade om babyshower men jag har inte hört något, Jonas har inte hört något heller så det blir väl inget. Vem vill anordna en sådan sak i dessa tider? Fullt förståeligt, samtidigt som jag känner ett behov av människor nu. Att bara vara hemma och inte göra något ger mig sådan panik så jag vet inte vart jag ska ta vägen. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag