Marknad

 Hörni! 

Fler än jag som gillar att gå på marknad? I fredags var vi på Virserums marknad. Det är så mysigt men tyvärr har den blivit mindre och mindre än tidigare. Egentligen är det inte så konstigt. Idag har vi knappt kontanter och att ha kortläsare kräver både uppkoppling och en rejäl avgift. Swish likaså. Men den arrangeras fortfarande och jag är tacksam för det. Att åka iväg på marknad blir ett bra avbrott i vardagen. 

Jag köpte mig en jäskorg till mitt brödbakande. Lucas köpte lite drag som han tog med till sin pappa. Dom fiskar i princip varenda gång han är där ute. 

I övrigt låter jag bilderna tala


Mikael sov genom hela marknaden. Inget väckte honom. 



Sovfest i baksätet på vägen till marknaden. 


Lucas åkte karusell. Det var det han längtade efter. 

Gabriel har skeptisk till det mesta. Men troligtvis berodde de på att han väcktes för tidigt från sin sovstund. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag