En vecka

Vi har varit hemma från Västervik i en vecka, trots det tog det just så lång tid innan jag uppdaterade här. Jag ber om ursäkt, det ska inte vara så men det har hänt så mycket, och som vanligt absolut ingenting. 

Tisdagen passade vi på att tömma bilen och vi behövde göra det fort för barnen var hungriga och regnet var på ingång. Som tur är var min mor i stan och kunde hjälpa oss. Hon hämtade mat till barnen, Jonas lastade ur bilen och jag matade Mikael. Sen kom regnet. Och Lucas dåliga humör. Nu var vi hemma igen och då var ju allting tråkigt. Han kan ju inte nöja sig med det han får, utan han ska bara klaga på det han inte fick. Vi badade aldrig i upplevelsebadet på campingen, vilket vi inte tänkt göra för det går inte med småttingarna. Lucas och Jonas klättrade aldrig i höghöjdsbanan heller som också fanns vid campingen. Men det var inte vårt fel, det var fullbokat dagarna vi var där. Så han var inte nöjd fastän han varit ute och lekt hela dagarna, fått bada och hoppa i luftkuddelandet. Och jag tappade det totalt i all stress. Blev arg och sa att han borde faktiskt vara tacksam över att vi ens åkte iväg någonstans. Jag var så irriterad på honom. Här hade vi bokat stuga, valt camping efter hans behov och allt, och så är han inte nöjd utan ska gnälla. Det gör mig så ledsen och upprörd. Så det blev inte roligt när vi kom hem ändå. 

Onsdagen fixade vi med lite grejer för på torsdagen var det dags för skolstart och ingen kan ha längtat lika mycket som jag. Jag vill tillbaka till våra rutiner, dagar där Lucas är i skolan och dagar där jag får vara hemma i lugn och ro. Nu är det ju inte lugn och ro med två småttingar, men inte tjatet och gnällandet från Lucas. Vardagen är inte helt tillbaka ännu, Jonas har ju fortfarande semester. 

Skolan drog igång och sen kom helgen. På lördagen fick Lucas åka till mormor eftersom det spårade ur på fredagen. Orkar inte gå in på varför men ibland är Lucas faktiskt bara korkad. Vi förklarade och förklarade men han förstod inte. Och det var en enkel sak. Men han hade bestämt sig för att hans story var rätt, trots att vi visade på hur fel det var. Men icke. Lucas har sen varit hos mormor sen dess (tisdag idag). 

Jag och Mikael var igår på sångstund på öppna förskolan. Idag var det jag och Gabriel. Det gick sådär båda gångerna. Mikael var orolig för magen krånglar. Gabriel var orolig för det var mycket folk. Men imorgon är det en ny dag och då ska jag dit med Mikael igen. På fredag blir det med Gabriel. 

Vi har tömt mer i källaren. Innan vi åkte till Västervik körde jag iväg tre KALLAX- hyllor från Ikea till Emelie. Sen flyttade jag på en hylla som ska stå på en av toaletterna men vi vet inte vilken ännu. Den får egentligen inte plats på någon men vi vill ha kvar den till när vi gör om toaletterna. Då kommer den passa in så mycket bättre. 

Nu väntar vi bara på att mitt ena skrivbord ska bli sålt, sen kan vi äntligen börja städa. Vi får ta allting i etapper - vi får inte ut allt från gästrummet för det är för stort, men vi måste ändå städa. Så när ett hörn är tömt ska vi städa och sen bära ner grejer. Sen tar vi nästa hörn och så vidare. Det blir bra till slut!

En laddning bilder från veckan som gått, enjoy! 








 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag