Det här med korta inlägg...

...är verkligen inte min grej. Ibland vill jag gör ett inlägg som på instagram - en bild och en text. Men för att göra det här så behöver jag datorn, att göra inlägg via telefonen på webben är omöjligt enligt mig. Det är svårt att få rätt inställningar helt enkelt. Vi kan ta nästa vecka som exempel. Vi åker ju iväg ett par dagar hela familjen till en stuga vi hyrt. Där vill jag ha möjligheten att lägga upp ett kortare inlägg varje dag, eller kanske ett par inlägg per dag. Allt beroende på vad vi gör. Men för att uppdatera här i bloggen behöver jag ha med mig min dator. Jag tänker ju inte ha med den såklart, för det är ju semester, men då blir det ett superlångt inlägg med allt vi hittade på istället. Nu ska vi inte hitta på hur mycket som helst, vi är faktiskt bara borta tre nätter, men det blir en hel del man ändå hinner med. 

Jag har ju känt det flera gånger nu under sommaren, det hade varit så mycket smidigare att kunna göra inlägg i telefonen på ett smidigare sätt. Att kunna ta kort och sen lägga upp det tillsammans med en text. Ja jag pratar såklart om instagram. Men nej det gör jag inte. Jag vill helt enkelt lägga upp ett gäng bilder här i bloggen, sen skriva ner vad som händer. Ja det är som att göra ett inlägg på instagram absolut, men här i bloggen kan jag utveckla det lite mer, även om jag inte gör ett jättelångt inlägg. 

Menmen, idag är det torsdag och klockan har slagit 11. Jag har gjort ingenting. Just nu skyller jag lite på vårt hus. Jag önskar att vi hade vagnen här på denna våningen. Då hade vi kunnat lägga ner Mikael där när han skulle somna innan. Sen när jag var klar hade jag kunnat sätta ner Gabriel bredvid och så hade vi kunnat ge oss iväg på en promenad. Nej istället så lägger vi Mikael här uppe hos oss, och vagnen står nere. Så himla tråkigt. För nu blir det ju inget gjort igen - Gabriel ska strax äta lunch och sen lägger vi honom för hans vila. Gabriel har svårt att somna i vagnen men när han väl somnat, sover han så gott. Men eftersom han ligger och sover, får jag gå utan honom. Självklart kan man gå en promenad med bara Mikael eller bara Gabriel, men jag får dåligt samvete mot den som inte får komma ut då. För stunden kan jag ju bara gå en promenad eftersom foten är paj, annars hade jag ju kunnat ta en promenad på förmiddagen med Gabriel och sen efter lunch kunde man gått med Mikael. 

Så just nu är mina dagar så svåra för jag vill så mycket men det händer så lite, galet irriterande...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag