Träning!

 Igår bestämde jag mig för att boka mig på ett pass. Passet heter Les Mills Core och friskvårdscenter i Vetlanda har licensierade instruktörer. 

Ett pass på 30 minuter som fokuserar helt på mage, nedre rygg, rumpa och lår. Muskler jag just nu behöver få igång. 

Efter graviditeten har mina muskler inte återhämtat sig. Eftersom vikten går uppåt, går måendet nedåt. Det blir tuffare att göra vissa grejer eftersom kroppen helt enkelt inte orkar utföra just den grejen. Det kan vara enkla saker - diska/baka för att kroppen hamnar i fel läge, jobbigt att torka sig torr med ett badlakan efter duschen eller att bara resa sig från något som är lägre än en stolsits. 

Så ett pass på 30 minuter kan vara en bra start för mig tänker jag. Idag körde jag utan vikter, bara gummiband. Och shit va tungt de va. Men samtidigt hur skönt som helst. 

Jag hade orkat mycket mer, både att använda vinter och att träna lite längre, men jag höll mig till planen - cyklade hem direkt efter passet. Jag hade känningar i fogarna, det small ordentligt i vissa delar av min kropp i vissa övningar, och det är något jag måste jobba med. Jag måste gå sakta fram, träna långsamt och inte slita på de delar som redan slits varje dag. 

Har jag inte träningsvärk imorgon tänker jag nog köra ett pass igen, men denna gång blir det i så fall yoga och ett längre pass. Det ska ju vara bra för kroppen och framför allt i min situation. Gäller ju att passa på och träna nu medan man kan. Förhoppningsvis mår jag bättre och ser snart resultat på vågen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag