Gabriel är döpt



 Idag har vi haft fest! Gabriel döptes och det har varit en så trevlig dag.

Vi började tidigt med att fixa det sista - dukar på borden, bära ut det sista bordet, duscha, smink, se till att alla grejer var packade inför kyrkan. En stund innan det var dags att åka dök mina svärföräldrar upp. Så vi hann prata och umgås lite innan det var dags. 

I kyrkan gick allting verkligen så bra! Jonas läste en bön och Lucas fick hälla upp vattnet. Gabriel höll sig lugn och mysig också så det var verkligen ett drömdop.


Det blev en hel del foton tagna men jag har inte hunnit få alla till mig ännu. Men lite bilder kan jag i alla fall lägga upp. 

Efter dopet var alla välkomna hem till oss i vårt hus för att äta grillplanka och sen tårta och kaffe. Det blev massor av snack, barnen lekte och vi öppnade presenter. Enda nackdelen denna dag var att det blåste enormt mycket. Vi var nervösa för att tälten skulle fara iväg men det klarade sig tack vare att vi var snabba att hålla i tältet när det blåste som mest. Vi slapp regnet i alla fall.

Dagens gäster var:

Mormor och morfar

Farmor och farfar

Moster Ida med familj

Morbror Tony med familj

Faster Jessika med familj

Emelie och Mattias

Yasmine som även är fadder. Lite senare kom även hennes sambo Halid.

Jag ber om ursäkt för att bilderna är i oordining men det ör svårt att få dom rätt i telefonen. Någon som vet hur man gör det smidigt? 



Presentöppning på altanen


En trött Gabriel efter dagens ståhej 


Fadder Yasmine, jag och Gabriel 


Fadder Yasmine 


Vår älskade familj


Stolta föräldrar 


Mormor och morfar


Farmor och farfar




Underbara presenter


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag